BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, October 21, 2011

kau rasa, kau hot sangat ke?

assalamualaikum semua. 


hope sangat u guys sihat. mcm marlyn yang tengah bajet honeymoon sebab cuti sem. banyak syiok maa. hehe. eh, ni dah melalut ke mana neh. jom reverse balik. actually, entry kali ni just nak share pengalaman marlyn yg kiranya boleh jadi pengajaran yang sangat berguna kat marlyn. serik sangat dan sangat menyesal sebab kenal dengan dia. damn. better la kalau marlyn tak sebut nama dia utk jaga air muka dia yang kononnya hot tu. hot la sangat kan. sampai hari ni pun marlyn sangat menyesal. bukan nak mengaku diri ni baik tapi kalau membenci orang tu agak-agak la kan. kau pun bukannya nye perfect sangat ohh. huh !


em..macam ni cerita dia. sejak aku jadi non-resident atau senang cakaplah dok luar kan. dah tak dok kolej lagi. kena halau doh. kesian. *sigh..(bolehkan tuka ganti diri nama kpd 'aku'. baru thrill. ) huhu. aku pun kenal la dengan 5 orang kawan baru. seyes, aku memang tak rapat mana pun dengan dorang. just penah say hi, je camtu kan masa kat kolej dulu. tapi masa merubah semuanya. aku ngan dorang jd bestie. aku rasa hepy sangat time uh. mulanya semuanya indah. bagai dunia aku yang punya. ceh. haha. janji pun sehidup semati. takmo berpecah bagai la kan. makan sama-sama, g kelas sama-sama, hang out sama-sama. senang cakap lah semuanya sama-sama accept tidur je. no..no..haha. 


then, one day. something happen. seyes, aku tak tau punca kenapa tiba-tiba one of my geng jadi senyap. takmau tegur. kalau kita tegur sepatah, barulah bukak mulut jawab sepatah. macam ada emas pulak. kalau betul-betul ada emas takpe jugak kan. haha. tapi masa tu aku ngn 3 orang lagi kawan aku tu je yg ada kat umah sewa. yg dua lg balik. then, kteorang ni pecah kepala memikirkan kenapa sipolan jadi mcm tu. senyap, senyap dan terus senyap. pd pendapat kteorang mybe gadoh dengan bf kot. its ok, biarlah dulu. mybe kejap lagi ok la tu kan. kteorang setia menanti sampai dia dah ok. yela, tak sabar nak borak-borak macam biasa kan. tapi hari berganti hari tapi si dia tetap gak macam tu. grrr. hati sapa yang tak panas kan. angin takde, ribut takde kau jadi bisu lak kan. yang peliknya dengan 2 lagi membe aku boleh pulak dia bertegur bagai. tergedik-gedik gelak. hello, kau ingat kitaorang tunggul ke? penat kitaorang pikir, apa lah salah kteorang bertiga kan. nak senang cakap lagi. bestie aku dah berpecah. now dah jadi 3-3. seri la kan. huhu. tiba-tiba, si dia ni msg bgtau dia mintak maaf. dia just teringat arwah adik dia je. sbb tu dia senyap. ok, fine. alasan diterima. takpela. mybe dia nak masa bersendirian kan. ok, fine, fine. kami redha.


then, masuk bulan yg seterusnya perangai sipolan ni still macam tu gak. damn. apahal lagi yang tak kene kan. ok, fine kau rindu adik tapi kenapa smpai libatkan kteorang pulak. yg musykilnye yg lagi dua tu, ok pulak dia ni layan kan. huh ! memang sakit hati tahap gaban la kan. cuba korang kene? sapa yg tak sakit hati beb. panas hati waa ni. tp takpe sabar je dlu. tengok apa yg jadi. kteorang siap hantar msg lagi kat dia. nak tnya depan-depan takut dia takmo jawab pulak. dia ni pelik sikit. kteorang mintak maaf siap kalau ada dah buat dia sakit hati atau buat salah kat dia kan. baik tak baik kan kteorang. nak cari jugak jalan perdamaian. tapi hampa sgt. then, dia reply msg n ckp kat kteorang yang dia tak puas ht ngn salah seorang dari kteorang. dah..apahal pulak yang tak puas hati. dulu kawan molek-molek je tup-tup tak puas hati pulak. damn. bala apa lagi yang dia bagi ni. OMG. rasa nak sepak je dia kan suruh bgtau apa sebenarnya yang dia tak puas hati. bg aku adat berkawan lah kan. mst ada terlebih gurau ke apa kan. tp settel la elok-elok. ni main bedal je nak marah orang.


akhirnya, keorang dah buntu pikir apa punca sebenar dia jadi macam tu kan. sedih sangat drpd bestie sekarang tinggal kteorang 3 orang je. dia dengan 2 orang yang lain tu. aku masih baik lagi dengan 2 lagi  membe aku tu sbb kteorang takde problem pape pon. masalahnya sebab dia sorang. tp sbb case ni, kteorang pun dah tak semesra dlu. masing-masing bwk haluan sendiri. sedih gila ohh. bukak sem nnt sem akhir aku utk diploma. dah 6 sem dah aku kan. lepas ni degree la pulak kan. dengan cite si polan tuh pindah umah lain dengan 2 lagi kawan aku tuh. sedih kan. persahabatan ends macam tu je. kalau boleh diundurkan waktu, mmg tak lah aku pilih nak kawan dengan kau. kesilapan paling besar aku kenal dengan kau. aku tak nak dan tak mungkin punya kawan macam kau lagi. aku serik. aku memyesal. now, aku harap. persahabatan aku dengan kawan aku yg ada ni tak kan jadi mcm tu. i luv them so much. pengajaran aku, jangan terlalu mudah percaya kawan baik. mereka lebih tahu kelemahan kita. now, kami redha. mungkin segala yg berlaku ada himahnya. aminn.  




aku sayang korang ketat-ketat. :)



THANK YOU SAYANG, SUDI BACA ! :)

No comments:

Post a Comment

10 budak comel sedang minum kopi :)